انواع چرخ خیاطی- چرخیران
اشتراک گذاری:

انواع چرخ خیاطی صنعتی و خانگی کدام است؟

خیاطی یکی از هنرهای پرطرفدار و محبوب در کشور ما خواهد بود که از گذشته تا کنون مورد توجه اغلب خانم‌ها و برخی آقایان قرار گرفته است. چرخ خیاطی یکی از لوازم ضروری در هنر خیاطی به شمار می‌رود که نوع و مدل آن تاثیر زیادی بر کیفیت دوخت پارچه مورد نظر شما دارد. برای اینکه بتوانید به عنوان یک خیاط یک محصول باکیفیت همراه با دوخت زیبا و منظم تولید کنید باید از یک چرخ خیاطی مناسب استفاده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع چرخ خیاطی بپردازیم، به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب با چرخیران همراه باشید.

معرفی انواع چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی‌ خانگی یکی از انواع مرسوم چرخ خیاطی‌ها در بازار به شمار می‌روند که برای دوخت و دوزهای معمولی و روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش از مقاله شما را با چند مورد از پرکاربردترین چرخ‌های خیاطی خانگی آشنا می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • چرخ خیاطی خانگی دستی

چرخ خیاطی خانگی دستی

یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین انواع چرخ خیاطی که برای استفاده در منزل طراحی شده است، همین چرخ‌های خیاطی دستی هستند. کار با این چرخ خیاطی‌ها بسیار ساده بوده که اغلب توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این مورد به عنوان یکی از مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. در این چرخ خیاطی کاربر گردونه مخصوص را می‌گرداند و دوخت را آغاز می‌کند که می‌توان این روش دوخت قدیمی را به عنوان معایب این دستگاه به شمار آورد.

  • چرخ خیاطی خانگی کامپیوتری

چرخ خیاطی خانگی کامپیوتری

این مدل چرخ خیاطی را می‌توان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین چرخ خیاطی‌های خانگی به شمار آورد که به همین منظور توانایی ایجاد انواع دوخت بر روی پارچه را دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این چرخ خیاطی پیشرفته بودن یا به اصطلاح کامپیوتری بودن آن است که به کاربر این امکان را می‌دهد به سادگی انواع دوخت‌ها را بر روی پارچه انجام دهد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش LED و LCD بوده که می‌توانید با استفاده از آن تنظیمات دلخواه خود را بر روی چرخ خیاطی انجام دهید.

  • چرخ خیاطی خانگی برقی

چرخ خیاطی خانگی برقی

همان‌طور که از نام این چرخ خیاطی پیدا است این دستگاه با استفاده از برق کار می‌کند و شما با فشردن پدال آن با پا می‌توانید دوخت و دوز خود را آغاز کنید. این چرخ خیاطی نسبت به نمونه دستی آن امکانات بیشتری دارد و حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند از آن برای دوخت و دوز استفاده کنند که این مورد از مزیت‌های این محصول به شمار می‌رود.

معرفی انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ‌های خیاطی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای هر خیاط حرفه‌ای یا مبتدی به شمار می‌روند که دارای انواع خانگی و صنعتی هستند. چرخ‌های خیاطی صنعتی برای دوخت و دوزهای حرفه‌ای و در تعداد بالا طراحی شده‌اند که توسط خیاطان ماهر و باتجربه در کارگاه‌های خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این قسمت شما را با سه مدل از انواع چرخ خیاطی که با نام چرخ خیاطی صنعتی شناخته می‌شوند آشنا می‌کنیم. این چرخ خیاطی‌های شامل موارد زیر می‌شوند:

  • چرخ خیاطی صنعتی Post-bed

این چرخ خیاطی داخل یک میز قرار می‌گیرد و داخل آن موتوری برای تامین انرژی این دستگاه تعبیه شده است تا بتوان به راحتی دوخت و دوزهای متغیر بر روی انواع پارچه‌ها ایجاد کرد. این محصول معمولا برای دوختن نشانه‌های مخصوص بر روی پارچه‌ها و همچنین دوختن انواع دستکش و چکمه مورد استفاده قرار می‌گیرد که مهم‌ترین مزیت آن نیز توانایی دوختن چنین محصولاتی است.

  • چرخ خیاطی صنعتی با صفحه کار استوانه‌ای یا Cylinder bed

با توجه به نام این چرخ خیاطی صنعتی می‌توان حدس زد که این محصول دارای صفحه‌ای استوانه‌ای شکل است و برای دوخت و دوز آن را درون این صفحه قرار می‌دهند. کار با این چرخ خیاطی بسیار راحت است که این مورد از مهم‌ترین مزیت‌های آن در صنعت خیاطی به شمار می‌رود.

  • چرخ خیاطی صنعتی صفحه تخت یا Flat-bed

این چرخ خیاطی برای دوخت و دوزهای ساده در صنعت خیاطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از لحاظ ساز و کار شباهت بسیاری به نمونه‌های خانگی چرخ خیاطی دارد. این محصول با توجه به اینکه بسیار راحت و آسان قابل استفاده است در اغلب کارگاه‌های کوچک و بزرگ خیاطی برای دوخت و دوزهای مسطح بر روی پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین چرخ خیاطی کدام است؟

شما برای اینکه بتوانید یک چرخ خیاطی با کارایی بهینه و کاربردی تهیه کنید ابتدا باید انتظارات خود را از این محصول مشخص کرده و سپس اقدام به تهیه آن نمایید. با شناخت انواع چرخ خیاطی و ویژگی‌های آن‌ها می‌توانید محصول مورد نظر خود را که مطابق با سطح مبتدی بودن یا حرفه‌ای بودن شما است تهیه کنید. در این بخش از مقاله شما را با چند مورد از برترین ویژگی‌های یک چرخ خیاطی خوب و کاربردی آشنا می‌کنیم که این ویژگی‌ها عبارتنداز:

  • قابلیت دوخت پارچه‌های نازک و ضخیم را دارا باشد
  • امکان دوخت و دوزهای ساده و زیکزاگ را داشته باشد
  • سبک، کم‌ وزن و مستحکم باشد
  • سطح صدای پایینی داشته باشد
  • قابلیت دوخت و دوزهای حرفه‌ای را دارا باشد
  • چنانچه چرخ خیاطی خانگی مد نظر شما است دارای عملکرد سریع و دوخت منظم و دقیق باشد

با توجه به اینکه به دنبال تهیه چرخ خیاطی خانگی یا صنعتی هستید و انتظار شما از کارایی یک چرخ خیاطی چیست باید نمونه برتر آن را انتخاب کنید. برخی از برترین چرخ‌های خیاطی موجود در بازار از برند‌های ژانومه، مارشال، کاچیران و نان بنگ تولید می‌شوند.

قیمت انواع چرخ خیاطی صنعتی و خانگی

بدیهی است برای اینکه بخواهید یک چرخ خیاطی بهینه و کاربردی برای محیط منزل یا کارگاه تهیه کنید به دنبال قیمت آن باشید. انواع چرخ خیاطی با توجه به این نکته که خانگی یا صنعتی هستند از قیمت متنوعی در بازار برخوردارند و نمی‌توان قیمت دقیق و یکسانی از آن‌ها به شما ارائه داد. در این قسمت از مقاله شما را با چند مورد از عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصولات آشنا می‌کنیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نوع برند و کارخانه تولیدکننده چرخ خیاطی
  • مدل و امکانات در نظر گرفته شده برای چرخ خیاطی
  • خانگی یا صنعتی بودن آن
  • نوسانات قیمت ارز
  • سطح کیفیت

لازم به ذکر است برای خرید یک چرخ خیاطی باکیفیت شما باید حداقل از ۵ میلیون به بالا هزینه خرید را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک دستگاه مناسب و مطلوب تهیه کنید.

سخن پایانی

چرخ خیاطی از ضروری‌ترین دستگاه‌ها در حرفه خیاطی به شمار می‌رود که هر خیاطی برای دوخت و دوز به آن نیازمند است. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع چرخ خیاطی و کارایی آن‌ها آشنا کنیم تا بتوانید در صورت اقدام به خرید انتخاب درستی داشته باشید. ما به شما توصیه می‌کنیم چنانچه قصد تهیه و خرید هر مدل از چرخ‌های خیاطی خانگی و صنعتی را دارید وارد سایت مجموعه چرخیران شوید و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

سوالات متداول

  1. بهترین مارک‌های تولیدکننده انواع چرخ خیاطی کدامند؟

برندهای متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند که از برترین آن‌ها می‌توان به برندهای مارشال، ژانومه و کاچیران اشاره کرد.

  1. چرخ خیاطی‌های خانگی بهتر هستند یا چرخ خیاطی‌های صنعتی؟

اگر خیاط مبتدی هستید نمونه خانگی برای شما مناسب‌تر است و اگر در خیاطی حرفه‌ای عمل می‌کنید باید از نمونه صنعتی آن استفاده نمایید.

  1. از کجا می‌توانیم چرخ خیاطی مورد نظر خود را به راحتی تهیه کنیم؟

شما می‌توانید به راحتی از طریق مجموعه چرخیران هر مدل چرخ خیاطی خانگی یا صنعتی مورد نظر خود را با صرف هزینه مناسبی خریداری نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید